DIREKTOR BH. KOMPANIJE KOJA OPREMA SVJETSKE REZIDENCIJE: Upoznajte vlasnika Ećo Company

by inside / 8 / 7 / 2020 / Objavljeno Novosti


Poštovani gospodine Ećo, možete li se ukratko predstaviti onima koji će tek čuti za Vas?

Moje ime je Suad Ećo, vlasnik i direktor firme Ećo Company. Po zanimanju sam Magistar ekonomskih nauka. Srednju i osnovnu školu sam završio u Peći, dok sam u Sarajevu završio diplomski i magistarski studij. Član sam poslovnog savjeta Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, član Upravnog odbora udruženja poslodavaca FBiH, kao i član Izvoznog vijeća BiH. Oženjen sam i otac sam četvero djece.

Na čelu ste firme Ećo Company. Kako je tekao Vaš karijerni put prije osnivanja vlastite kompanije?

Po završetku studija na Ekonomskom fakultetu 2001. godine, odmah sam se odlučio za osnivanje sopstvenog preduzeća.

Firma Ećo Company osnovana je 2002. godine i u prvim godinama poslovanja bavila se uvozom i trgovinom namještaja na tržištu Bosne i Hercegovine. Nakon nekoliko godina uspješnog poslovanja, prepoznavši tržišne potencijale, firma je pokrenula vlastitu proizvodnju pločastog i tapaciranog namještaja pod brendom Inside.

Kako bi adekvatno odgovorila na sve sofisticiranije zahtjeve kupaca, firma je 2008. godine razvila i funkciju upravljanja projektima u okviru Inside dizajn studija, u kojem arhitekti i dizajneri enterijera vrše usluge projektovanja i dizajniranja enterijera u skladu za zathjevima i potrebama kupaca. Kompletan namještaj proizvodi se u Inside fabrici namještaja, a kako bi zaokružila uslugu kompletnog opremanja enterijera firma je razvila i mrežu kooperanata za dodatnu opremu (ugradbena kuhinjska tehnika, tepisi, zavjese, rasvjeta, aksesoari).

Najveću priliku sam vidio u modernizaciji proizvodnje. Proizvodnja Ećo Company opremljena je savremenim mašinama koje su u mogućnosti izvesti i najkompliciranije zahtjeve s visokim kvalitetom završne obrade materijala.

Tko je danas klijentela firme Ećo Company? Na koje projekte ste najponosniji?

Klijenti naše kompanije su sofisticirani ljudi koji prepoznaju i znaju cijeniti dizajn i kvalitet i upravo zbog toga kvalitet ponude i usluge koju pruža brend Inside, određuje klijent.

Najviše sam ponosan na zahtjevne projekte koje smo radili za klijente širom svijeta, a poput rezidencije u Omanu, rezidencije u Londonu, dizajniranje i opremanje salona za svjetske brendove poput Samsunga, Addiko banke, Marriota, Apple-a, Altermedije, Raiffeisen banke, Sberbanke, Comtrade-a, Aljazeera-e i mnogih drugih.

Zadovoljstvo klijenta nam je na prvom mjestu, zaista ulažemo enormne napore kako bismo svakom klijentu ispunili sve specifične zahtjeve i to nas čini drugačijim od konkurencije.
Slobodno mogu reći da je naša posvećenost i orjentacija ka kupcu naš najveći kvalitet.

Koja je nit vodilja, odnosno koje je Vaše „ZAŠTO“ koje vas vodi sve ove godine? Koji savjet bi dali mladima koje dvoje između otići iz BiH ili pokrenuti „nešto svoje“?

Želja za dokazvanjem u poslu i za postizanjem uspjeha u onome što radite je bila od prvog dana prisutna. Imao sam priliku raditi sa ljudima koji su puno više zarađivali od mene, ali to u poslu nije predstavljalo veliku razliku mene i njih. Smatrao sam da oni nisu ništa pametniji, niti su sposobniji, niti imaju više znanja u poslu u kojem smo se nadmetali. Moje mlade godine i moja volja za uspjehom bile su glavna motivacija ka težnji za uspjehom. Svakodnevni izazovi, zadovoljni klijenti, sretne i zadovoljne porodice nakon kupovine naših proizvoda, bili su glavni motivatori za uspjeh i težnju za nečim većim.

Mladim osobama bih svakako poručio da se bore za svoje prilike i da se što prije odluče za zanimanje koje im je interesantno i koje će im dodatno unaprijediti životne prilike.
Put do uspjeha nije jednostavan, ali je moguć, stoga je jako bitno da mlade osobe shvate da radom i trudom mogu pomjeriti granice.

Je  li pandemija, koja je zaustavila cijeli svijet, promijenila i Vaš način poslovanja i ako jest, na koji način?

Nalazimo se u vremenu pandemije, vremenu u kojem će privreda i kompanije doživjeti velike gubitke i težak udarac. Sve to testira sposobnost kompanija da adekvatno reaguju i prilagode se novim tržišnim izazovima. Naša kompanija uspjela je odgovoriti na sve te izazove te smo naše poslovanje u vrlo kratkom periodu normalizirali. Od samog početka znali smo šta nas čeka i nismo ni jedan dan gubili vrijeme.

Sve naše snage smo usmjerili na prvoshodnu zaštitu naših uposlenika, a nakon toga okrenuli smo se našim klijentima i tražili dodatne mogućnosti prodaje. U ovom periodu uspjeli smo jako puno ugovoriti novih poslova prije svega u Njemačkoj, Luxemburgu i Hrvatskoj, a već imamo plan rada do kraja godine, gdje intenzivno radimo na potpisivanju Ugovora. Od samog početka vrlo hrabro se nosimo sa ovim izazovom i naše planove koje smo imali za ovu godinu pokušavamo da maksimalno reliziramo. Niti jednu našu aktivnost ili našu investiciju nismo zaustavili, naprotiv dodatno smo pojačali ulaganja i modernizaciju. Mislim da će firme koje su zdrave i koje imaju veću fleksibilnost lakše prevazići probleme sa kojima se trenutno susreću. Prilike i šanse postoje samo ih treba pronaći i iskoristiti. Mi imamo jako puno takvih primjera, gdje smo na inovativan način pronašli nove poslovne partnere i ugovorili nove projekte.

Postoji li nešto u bh. Zakonodavstvu, a čija bi promjena omogućila lakše poslovanje u BiH?

Na prvom mjestu treba omogućiti BH građanima i potencijalnim stranim investitorima da brzo, jednostavno i jeftino započnu poslovanje, pojednostaviti procedure za dobivanje dozvola za rad i sve ono što prati osnivanje i pokretanje biznisa, smanjiti administrativne troškove i sve procedure. Uvođenje elektronskog potpisa i e-servisa za preduzeća u cijeloj BiH i omogućiti privredi elektronsko obavljanje svih administrativnih procedura, od osnivanja preduzeća, preko uplate i povrata poreza, podnošenja različitih zahtjeva, izdavanja uvjerenja, plaćanja taksi itd. Zakonsku regulativu prilagoditi zakonima Evropske unije i omogućiti firmama da mogu nesmetano nastupati na EU tržistu. Tu prije svega mislim na priznavanje certifikata i uvjerenja, kao i ostalih dokumenata koji su neophodni za poslovanje na EU tržištu.

Treba raditi na smanjenju direktnih i inderektnih poreza kao i parafisklanih nameta, jer visoke stope ovih poreza čine BH privredu nekonkuretnu na EU tržištu.

Tko su Vam uzori u karijeri i životu? Postoji li netko tko Vam je i u najtežim trenucima bio svjetlo na kraju tunela i vjetar u leđa?

Nemam osobu za koju bih mogao reći da mi je uzor ili idol, iako pratim i družim se sa jako mnogo menadžera kako iz BiH, tako i iz inostranstva. Od njih sam imao prilike čuti i vidjeti jako puno korisnih savjeta i lekcija kroz koje su oni prolazili. Razmjena iskustva i ideja jako puno su doprinijeli da se formiram kao zreo menadžer.

Ljudi koji su uticali na mene su svakako moji roditelji, a pogotovo otac koji je bio trgovac i koji je među prvim ljudima našeg kraja imao privatnu firmu početkom 80-tih godina. Od njega sam naslijedio osjećaj za trgovinu i poduzetnišvo, kao i vrijednosti morala i ljudskih osobina. Otac mi je jako puno pomagao, prije svega kroz odgoj i kroz povjerenje koje mi je ukazivao. Još od 7-og razreda počeo sam raditi u porodičnoj trgovini, to je bilo davne 89-te godine, gdje sam imao mogućnost da budem u društvu i da slušam jako uspješne menadžere tog doba, iz svih republika bivše drzave. To rano uključivanje u biznis dali su mi smjernicu mog profesionalnog razvoja i karijere.

Na što ste najviše ponosni u dosadašnjem životu?

Najviše sam ponosan na svoju porodicu, prije svega djecu, koja postižu izuzetne rezultate u školama, a i van-školskim aktivnostima i već imaju ideje i vizije šta bi voljeli da budu i čime bi se voljeli da se bave. Svakako sam ponosan i na poslovne uspjehe koje zajedno sa svojim kolegama svaki dan postižemo.

Ponosan sam na jako puno mladih kolega menadžera, dizajnera, arihtekata dizajnera, koji su prošli kroz našu firmu, a kojima sam bio rukovodilac, gdje su se izgradili u uspješne prije svega ljude, a i velike profesionalce. Ti mladi ljudi svakim danom postižu izuzetne rzultate u svojim kompanijama. Posebno mi je drago da sam za puno njih bio vjetar u leđa da pokrenu vlastite biznise i naprave kvalitetne firme. Danas se sretnemo i sarađujemo na različitim projketima.

Svakako da sam ponosan na svoj status koji sam izgradio u svojoj lokalnoj zajednici u kojoj živim i svojoj državi, pogotovo na priznanju mojih kolega poduzetnika gdje sam jako puno uključen u rješavanju poslovnih izazova sa kojima se svakodnevno susrećemo.

Istraživanja pokazuju kako uspješni ljudi redovno čitaju. Kakvi ste vi po pitanju čitanja i možete li nam preporučiti najdražu knjigu?

Često svoje vrijeme provodim čitajući, prvenstveno poslovne vijesti i poslovne novine. Međutim s vremena na vrijeme pročitam i neku kvalitetnu knjigu, moja preporuka bi bila knjiga: The Innovator's Dilemma by Clayton M. Christensen.

Gdje vidite sebe za 10 godina?

Za 10 godina se vidim na čelu kompanije koju trenutno vodim i koja bi trebala da bude prepoznata kao lider u Bosni i Hercegovini, a ozbiljan „igrač“ na tržištu Evrope u segmentu dizajniranog namještaja i proizvodnje enterijera kroz razvoj više sopstvenih brendova.

Jasna vizija i strategija razvoja naše kompanije postoji i jako je ambiciozna, a ja se upravo vidim na čelu te kompanije. Mislim da ću nastaviti i dalje sa svojim akademskim obrazovanjem, te da ću biti uključen u kreiranje poslovnog ambijenta i određenih zakona koji se tiču poslovnog sektora.

Svakako da ću nastaviti sa svojim učešćem u raznim odborima i radnim tijelima, a koja se prvoshodno bave razvojem BH ekonomije i generalno našeg društva.

Koja je za Vas definicija uspješnog menadžera?

Usješan menadžer u današnjem vremenu prije svega mora biti inteligentan i mora u svakom trenutku biti spreman za komunikaciju sa različitim ljudima, različitog karaktera i različitog obrazovanja.

Menadžer mora biti organizovan, usmjeren, fokusiran ka zadatku, mora imati jasan cilj i viziju. Upornost, znanje, kvalitetan i profesionalan rad, kao i preuzimanje odgovornosti, sigurno su na prvom mjestu .

Cijelo životno učenje i praćenje trendova u svojoj djelatnosti je nešto što se podrazumjeva. Ostvarivanje poslovnih rezultata, razvoj ljudi i timova je nešto što je svakodnevnica i po tome se treba mjeriti usjeh jednog menadžera.

 

ZAINTERESOVANI ZA SARADNJU?

Učinite okruženje ugodnijim i obogatite Vaš prostor Inside namještajem.

TOP